<bgsound src="http://onlinerock.com/clubs/eifan82//toshiro_masuda_-_morning.mp3" loop="infinite"> kedamaian: 2 tahun berlalu..pengalaman mendewasakan

Januar 05, 2005

2 tahun berlalu..pengalaman mendewasakan

Dalam tak sedar, dah genap dua tahun hari ni aku kat bumi Jerman. Semalam 4.1.05 aku ke Fraport (Frankfurt Flughafen-Frankfurt Airport) amik junior, dan hari ini 5.1.05 ke Köln (Cologne) berjumpa diaorg. Dua-duanya, tempat yang sama kitaorg 2 thn lepas, pada 4.1.03 dan 5.1.03 yang dingin (seingat aku suhu -5 C), menjejakkan kaki ke satu lagi babak hidup yang baru. Kronologinya secara kebetulan semuanya sama, tiba di sini 4.1, terus ke Köln dan 5.1 memulakan hidup sebagai perantau di bumi Jerman. Kehidupan di sini sebagai student semestinya banyak memori suka duka, mengajar aku dan rakan-rakan erti hidup. Once we are here, there are no turning back..Face it, live it, enjoy it, and be success.

Dalam pada itu, teringat aku aku kat member² serumah masa kat Köln dulu. Florastrasse 96, Nippes-Köln. Alamat ni mesti abadi dalam kenangan aku, meje, itik, dan zahlen. Tiba pada tengahari 4.1.05 jam 13:00 di CDC Hansaring dan masuk rumah jam 15:00. Lepas rehat sekejap, jam 17:00, kitaorg dah keluar berjalan-jalan di sekitar Nippes. Nippes ni salah satu Stadtteil Köln (Bhgn dalam city). Bayangkan dlm kesejukan suhu winter, tetiba turun salji hehe..the very first day in winter, at overseas, i felt the coolness of snow :) in fact, some locals said that, that is the first snow for that winter..hehe Berkat kitaorg sampai kot. Then later, the days of 2 months in Köln really taught us how to be tough to face the reall life of a german society.

Namun, kadang-kadang terfikir..adakah masa yang berlalu itu telah dimanfaatkan dengan sebaiknya..adakah misi dan visi aku tercapai..hm..Tanyalah hati sendiri, tanyalah iman sendiri, hanya diri sendiri mampu membuat muhasabah diri..memories of the past remain..time of todays will be gone..insyaAllah strive for the better future ahead..