<bgsound src="http://onlinerock.com/clubs/eifan82//toshiro_masuda_-_morning.mp3" loop="infinite"> kedamaian: Chronik des Blog

Januar 15, 2005

Chronik des Blog

Abstract
Harini baru masuk 2 minggu umur Blog aku. Mentah sangat kalau nk dibandingkan ngan rakan² bloggers n journalists yang lain. Tapi alhamdulillah, akhirnya siap jugak Blog aku sendiri. Dah berjaya post 5 Entry dan insyaAllah maintain 2 entry at least per Week. Aku dh dkat 2 tahun sebenarnya baca blog ni, antaranya yang ada kat Link tu. Dan yang lain blog aka journal berkenaan tajuk agak ilmiah. Boleh tambah Ilmu dan pengalaman. Bak kata Pak Subky Latif dalam blognya ' Min aina Ila aina'..Amat rugi kalau kita xcatatkan setiap "thoughts" yang keluar daripada minda kita setiap hari, sbb nanti satu hari berguna utk kita baca balik..Bermulanya aku nk tulis blog secara serius ni lepas berlaku beberapa kejadian Hari ini dalam Sejarah :) dalam waktu² yang terdekat lepas..Pastu memang sebenarnya aku suka berfikir, bila tgk sesuatu menda tu mmg ada je yang aku fikirkan mengenainya..dan Cara pemikiran dan pandangan aku pulak berbeza daripada org lain, bak kata sahabat baik aku..tula maybe ada org kata aku ni pelik skit hehe :) so apa salahnya aku buh dalam blog ni..insyaAllah untuk diri sendiri, dan readers lain yg feel free nk baca dialu-alukan, dan lagi best kalau leh comment atau bincang ;)

Logbook
31.12.04: First try nkwat Blog, dibantu oleh Senpai ngan GrAnDuk3..Mekasih!
01.12.05: Tepat jam 00:00, Blog dilancarkan. Tp xde post lagi..testing. Pastu baru Post 1st Entry. Pakai template Sample dpd Blogspot. Xde Chatbox,counter,etc lagi. Entry memula ni pendek, pengenalan dan ayat puitis skit :)
02.12.05: Masukkan lagu. Berjaya, tp xbunyi dlm komputer sdiri. Rupanya masalah plug ins browser.
Post 2nd Entry, baru betul² tulis. Panjang skit, ayat biasa + tazkirah.
06.12.05: Post 3rd Entry, lepas balik dpd Köln. Masukkan ChatBox, Counter, Links, Bloggers - Granduke, Cung, Farr Fattah, Nummerzwei. Edit Profile, buh gambar, edit background.
09.12.05: Post 4th Entry. Teknik baru, Photo Blog. Guna Photobucket, tambah Kalendar Hijrah, Links baru, Bloggers - Anod.
13.12.05: Post 5th Entry, buh gambar kat Entry pertama. Tambah Links, Bloggers - Enigmabintun, Sudincubus.
14.12.05: Post 6th Entry. Masuk 2 minggu tulis blog, 5 Entries. Cdg nk tulis Logbook ni, tp sempat wat Abstrak dia je dulu. Leh tgk balik asal-usul camne aku leh mula tulis Blog :)
19.12.05: Post 7th Entry, dah nk raya. Tukar gambar profile,tukar buh mp3 Takbir.
21.12.05: Update Chronik des Blog ni, buh Bloggers - Wawa.

Remarks
Masa memula tulis blog, xtau the best way to write it. Minta maaf kat sesiapa kalau terasa bosan ngan gaya bahasa aku, insyaALlah lepas ni cuba pelbagaikan teknik penulisan...Biasa, ilmiah, puitis, tazkirah, atau simple je..Aku akan gunakan 4 bahasa..Melayu, English, Deutsch dan Arab skit²..Contents Blog aku pun akan cuba dipelbagaikan, tp cerita² pasal daily life diminimizekan..byk psl daily thoughts insyaAllah..pastu Senpai penah ckp kat aku..better Anonymous je kat Blog ni, hm..betul jugak tu, tp since aku xkan menyentuh topik sensitif awal² ni..insyaAllah ok je kot camni..aku akan beralih jugak ke anonymous bila sampai masa nanti :) Aku jugak rasa better minimizekan buh gambar, sbb kalo nk tgk gambar baik g Fotopages kan..tp sometimes sbg hiasan leh gak buh, kalau x boring je tgk tulisan :) rasanya tu je kot..enjoy reading..Wassalam n bis dann!